Tuesday, August 30, 2016

Shaklee Ostematrix


Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapan adalah 99%.
Formula ostematrix adalah seimbang dan unit, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati. Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, Zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrient-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang mendapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Manfaat utama Ostematrix
·         Menguatkan tulang – kalsium menghalang osteoporosis menguatkan kuku, kerangka gigi, system saraf. Ia juga merawat tualang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

·         Memperbaiki kekejagan dan kebas-kebas- penganbilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.

·         Meringankan stress- ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

·         Memperbaiki masalah haid-kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000 mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

·         Pengalkalian tubuh-kalsium adalah mineral alkali dan ianya berkesan memastikan imbangan Ph tubuh. Ia juga menghalang obesity diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.

·         Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastric.

·         Vitamin D- Dinamakan sebgai vitamin D pada 1916 bilad didapati ia mampu merawat penyakit riket. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatang tulang, menguatkan kerangka, mempaerbaiki penyakit periodontal, vegetarian, yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas.individu yang melebihi 55 tahun, wanita hamil, dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen vitamin D.

·         Magnesium- ini adalah ion positif no-2 penting di dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu system saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, mengstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang mendapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

·         Zinc, boron, manganes, kuprum- memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulangrawan dan menghalang arthritis.

Tips makan ostematrix

            Untuk mendapatkan tidur yang lena dan bangun  pagi yang ceria, amalkan mengambil 2-4 tablet ostematrix sebelum tidur setiap malam…


Mengapa harus memilih Shaklee Ostematrix
  • Mendapat Kelulusan KKM
  • Tiada Kesan Sampingan
  • Terbukti Berkesan
  • Terbukti Semulajadi
  • Terbukti Selamat
  • Harga Mampu Milik
===================
      CARA ORDER :
===================

Call / SMS / Whatsapp ke 0174805670 
EMAIL: mariamkassim.hana@gmail.com
PM ke FB : mariamkassim


"kesihatan dan kecantikan adalah anugerah", 

www.chemarissa.blogspot.com
#pengedarshaklee #shakleemalaysia

No comments:

Post a Comment