Tuesday, March 14, 2017

DETOX Membersihkan Usus Daripada Racun

Nak share sikit tentang apa itu maksud detoks....

Apa itu detoks? Mungkin masih ada yang kurang pasti apa itu detox... Detoksifikasi atau detoks adalah proses pengeluaran racun dan zat yang bersifat racun dari dalam tubuh...

Antara organ yang jadi sasaran proses pembersihan ini adalah usus, selain olahraga atau senaman, detoks juga bagus untuk kembalikan kesegaran tubuh badan. Tidak susah untuk kita kekal sihat. Apa yang penting sejauh mana kita ambil berat tentang isu kesihatan.




Bayangkan jika sisa makanan yang mengandungi racun merbahaya kepada tubuh telah terperap dalam usus atau tubuh badan kita. Ia umpama makanan basi yang terperap dalam paip singki. Kadangkala kesan tidak dapat dilihat cepat, jadi persiapkan diri dengan cara amalkan pemakanan dan gaya hidup sihat serta nyahkan toksin dari badan melalui proses detoks yang betul....
Ok... Sekarang dah tahu kan maksud detoks...

Jom kita lihat detoks melalui makanan bersumberkan alam semulajadi.....

Air kelapa
Air kelapa mampu membersihkan saluran pencernaan juga melawan bakteria dan kuman merbahaya dalam tubuh. Minum air kelapa hijau secara teratur juga dapat meningkatkan daya tubuh badan dan membantu tubuh mendapatkam air secukupnya untuk beroperasi dengan lebih sempurna.

Buah-buahan
Buah- buahan sememangnya tinggi dengan pelbagai khasiat yang dapat membantu tubuh membuang racun.Di samping mudah dicerna, buah juga mempunyai kandungan antioksidan, gizi, serat dan vitamin-vitamin penting untuk tubuh yang sihat.



Kacang Hijau
Di Filipina kacang hijau yang direbus bersama udang dan sayuran merupakan antara makanan popular dan ia sebenarnya baik untuk sistem pencernaan. Hal ini kerana kacang hijau dapat menyerap endapan atau sisa-sisa racun yang terdapat pada lapisan usus.

Bawang Putih
Kalau anda nak tahu, bawang putih merupakan salah satu makanan detoks terbaik kerana ia kaya dengan antioksidan dan memiliki sifat antibakteria. Ia juga mampu merangsang usus untuk menghasilkan enzim detoks yang mampu mengasingkan sisa racun dari sistem pencernaan.

Sayuran Hijau
Selain dimakanentah, sayuran juga boleh dibuat jus. Bagi mendapatkan rasa lebih menarik anda boleh campurkan dengan buah- buahan yang kaya dengan serat. Kombinasi makanan- makanan berkhasiat ini akan membantu usus anda mengeluarkan racun- racun ini dari badan.

Antara Fungsi Detoxs Pada Tubuh

Merancang Tenaga
Detoxs membantu badan jadi lebih bertenaga. Detox juga menyebabkan anda kurang atau tidak ambil makanan punca toksin seperti lemak, gula kafein dan sebagainya. Pengambilan makanan sihat memberi kita tenaga berpanjangan.

Menyinkirkan Lebihan Sisa Buangan
Kebanyakkan program detoks dicipta untuk merangsang badan menyahtoksitkan secara sendiri, membantu hati, buah pinggang untuk melakukan proses ini...

Menurunkan Berat Badan
Berat badan dapat dikurangkan jika mengamalkan diet detoks dengan betul. Ia akan mengurangkan berat dalam jangka masa yang cepat.

Sistem Imun Yang Kuat
Detoxs memberi peluang pada organ dalam badan kita berfungsi dengan baik. Secara tidak langsung ia akan membantu untuk memberikan imun 'boost' pada badan. Ini membolehkan badan menyerap nutrisi dengan lebih baik termasuklah Vitamin C. Kebanyakkan herba yang diambil semasa berdetoks akan membantu sistem limpa dan ini memainkan peranan yang peting pada tubuh kita.

Kulit Makin Cantik
Kulit adalah organ terbesar dalam badan. Satu cara untuk membantu program detoks ialah bersauna untuk membantu badan keluarkan peluh dan toksin berlebihan.

Bantu Badan Lebih Sihat
Jika ketagihan terhadap gula, kafein, makanan bergoreng atau makanan yang rangup,,program detoks boleh membantu menghilangkan ketagihan itu.

Badan Lebih Ringan
Antara kelebihan detoxs badan berasa lebih ringan. Ia menggantikan makanan berlemak dengan makanan yang lebih organik seperti buah- buahan dan sayur-sayuran membuatkan badan anda lebih ringan...

DETOX DENGAN SUPPLEMENT SHAKLEE

Selain detoks dengan tumbuhan dan buah-buahan yang senang dicari yang mengambil masa yang lama untuk keberkesanannya kita juga boleh ikhtiar dengan Supplement Shaklee yang di jamin berkesan dan telah mendapat kajian daripada doktor.....



Shaklee menawarkan Set Detox Shaklee. Supplement ini merangkumi detox secara menyeluruh ke atas system tubuh.  Secara ringkasnya, supplement dalam set ini berfungsi :

Herblax -  Daun Senna adalah herba yang sangat mesra dengan kolon. Ia membantu mengurangkan masalah sembelit dan melancarkan proses pencernaan. Daun Senna memang terkenal dari zaman dahulu kala sebagai julap lembut.

Alfalfa -  Dikenali sebagai bapa segala tumbuhan. Ia tinggi alkali untuk bertindak balas dengan asid yang dihasilkan olek toksin. Juga membatu menurunkan berat badan berlebihan.

Peppermint Ginger - Ia digunakan secara tradisional untuk melegakan ketidak selesaan perut dan rasa kembung dan berangin.

DTX Complex - Kaya dengan herba yang dikenali sebagai "Liver Tonik" - Milk Thistle. Ia membantu mengembalikan tenaga dan membantu kulit lebih cantik dan berseri!

Vivix - Kaya dengan Polyohenol yang tinggi ANTIOKSIDAN. Tonik paling baik untuk meningkatkan tenaga dan bertindak sebagai agen anti-penuan.

Testimoni










Mengapa harus memilih Shaklee 
  • Mendapat Kelulusan KKM
  • Tiada Kesan Sampingan
  • Terbukti Berkesan
  • Terbukti Semulajadi
  • Terbukti Selamat
  • Harga Mampu Milik
===================
      CARA ORDER :
===================


MACAM MANA NAK DAPATKAN SET DETOX NI?
.
Anda boleh dapatkan secara online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Klik gambar di bawah



BAGAIMANA BELI SHAKLEE HARGA MURAH?

Ingin dapatkan Diskaun Harga Ahli 15%-33% (mengikut jenis produk), daftar sekarang sebagai ahli Shaklee. Dan nikmati potongan harga yang menjimatkan

Klik Di Sini Untuk Daftar Sebagai Ahli Shaklee

lepas anda klik link tersebut, anda scroll ke bawah sekali dan klik “JOIN NOW”. Isikan butiran anda disitu....

Anda juga boleh hubungi saya untuk membuat order atau pendaftaran.

Hubungi saya, http://wasap.my/60174805670












3 comments:

  1. Baguskan sebelum mkn vitamin detox dahulu sebab 80%penyakit punca dari usus yang kotor

    ReplyDelete
  2. Sebelum makan vitamin, baik detox terlebih dahulu. Buang dulu toksin-toksin dalam usus, dalam darah, hati..barulah penyerapan vitamin lagi baik.

    ReplyDelete
  3. Detoks penting tuk hidup lebih sihat. Mkn suplemen apapun kena detoks dlu

    ReplyDelete