Tuesday, December 06, 2016

Rawat Masalah Mata Dengan Carotomax Shaklee

Assalamualaikum ....Apa khabar sahabat semua....?? Hari ni nak cerita sikit tentang Carotomax Shaklee dan apa kaitan Carotomax dengan mata....Carotomax ini adalah salah satu Vitamin untuk kesihatan mata..

Masalah rabun, silau dan macam-macam lagi yang ada kaitan dengan mata, banyak sangat sekarang ni...Sebab apa tau, kita sekarang kerja banyak menggunakan komputer, kita guna phone ni pon cahaya sampai ke mata....mana tak silau, hari-hari kita mengadap benda ni....Tambah yang selalu travel jauh-jauh, malam- malam pula tu,cahaya dari lampu jalan dan kenderaan lain yang mengganggu penglihatan kita...Lama- lama mata kita akan rosak dan terpaksa la buat spec..Termasuk la tuan yang tengah dok taip ni....Saya pon bukan suka pakai spec, tapi bila nak jalan jauh dengan panas dari pancaran matahari membuatkan mata pedih dan berair...Kepada ibu yang baru melahirkan anak, jika waktu pantang tidak dijaga dengan baik, ia akan memberi effect kepada mata kita...Mula la nak rabun bagai.....Jom kita atasi masalah mata ni dengan Carotomax Shaklee.


TAHUKAH ANDA?

Carotomax Shaklee selalu dikenali sebagai vitamin untuk MATA ")

Mengapa Carotomax ?

Mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata sihat,

kulit dan membran mukosa.

Caratomax Shaklee mengandungi 6 jenis karotena yang diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat antioksidan.



Alpha Carotene – untuk penglihatan malam, menjaga kesihatan mata, menghalang degeneragi penglihatan Beta

Carotene – memperbaiki kulit, mempercepatkan pemulihan luka, mempertingkatkan sistem imunisasi, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

Lycopene – bersifat antioksida, menghalang penuaan organ, mengurangkan penyakit kelenjar prostat, untuk kesihatan serviks, jantung dan menguatkan sistem imun.

Lutien – menyekat katarak, glaucoma, AMD (penyakit macular berkaitan umur) 

Zeaxanthin – melindungi mata, menurah cahaya gelombang biru pendek berbahaya, mengurangkan risiko kanser ovai & payudara termasuk endometrial & serviks.

Astaxanthin – pigmen di dalam alga & fitoplankton yang memberikan warna pink pada ikan salmon, tetapi Shaklee telah menuai karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang tulen dan poten. Ia membantu melindungi oksidasi kolesterol LDL.


Kebaikan utama Carotomax Shaklee :

Lebih selamat dari Vitamin A 
~Penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun, ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursos vitamin A dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.

Mempertingkatkan penglihatan 
~Ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan didalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering, kelesuan mata, katarak, eye bags dan gegelung hitam di mata.

Meredakan penyakit kulit 
~Pengambilan yang berterusan akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur dan jerawat.

Melindungi epithelial
~ Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.

Melawan kanser dan oksidasi 
~Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser terutama sekali kanser paru-paru & payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

Menghalang infeksi 
~Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru, batuk, hepatitis, asma dan selsema.

Menggalakkan perkembangan normal dan sihat
~merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi juga penghasilan sperma yang sihat.

Jom kita lihat perbandingan Carotomax dengan beberapa produk jenama lain di pasaran.



Testimoni















Mengapa harus memilih Shaklee
  •  Mendapat Kelulusan KKM
  • Tiada Kesan Sampingan
  • Terbukti Berkesan
  •  Terbukti Semulajadi
  •  Terbukti Selamat
  •  Harga Mampu Milik

===================
      CARA ORDER :
===================
Call / SMS / Whatsapp ke 0174805670 
EMAIL: mariamkassim.hana@gmail.com
PM ke FB : mariamkassim



Jika anda berminat untuk menjadi ahli Shaklee (untuk makan sendiri atau bisnes), boleh hubungi saya untuk proses pendaftaran anda.


"kesihatan dan kecantikan adalah anugerah", 

www.chemarissa.blogspot.com


#pengedarshaklee #shakleemalaysia



TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)



No comments:

Post a Comment