Friday, February 17, 2017

Bekalkan Kalsium untuk Badan Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

FAKTA.

Betul tulang kita hanya serap kalsium sehingga umur 30 tahun sahaja dan selepas itu tulang dah tak serap..jadi buat apa ambil kalsium..buat membazirkan...ini pendapat orthodok.

PENERANGAN.

Memang betul selepas 30 tahun tulang tidak akan serap kalsium yang kita ambil. Tapi badan kita perlukan  kalsium setiap hari. Dari mana badan nak ambil kalsium?

Selepas umur 30 tahun badan kita akan ambil kalsium terus daripada apa yang kita makan. Sekiranya kita tidak makan produk yang ada kalsium, badan kita akan ambil kalsium daripada tulang. Bila ini berlaku, kepadatan kalsium dalam tulang akan mula terurai. Dan ini menyebabkan berlakunya kejadi PENYAKIT REPUT TULANG atau nama glamernya OSTEOPOROSIS. Jadi hendakkah badan kita ambil kalsium daripada tulang kita selepas kita umur 30 tahun?
Sanggupkan kita benarkannya atau biarkan badan kita ambil daripada makanan yang kita makan?

JAWAPANNYA sudah pasti kita nak badan kita ambil kalsium daripada apa yang kita makan daripada kita kena sakit reput tulang.

Persoalannya nak makan apa? Nak minum susu, tak semua orang gemar minum susu tambah tambah lagi yang alah kepada produk tenusu macam saya ini.

Jadi OSTEMATRIK SHAKLEE merupakan pemakanan tambahan yang membekalkan kalsium kepada badan kita untuk elakkan penyakit osteoporosis. Sebab alahan pada susu , saya ambil 4 biji sehari OSTEMETRIK.

Sempena promosi OSTEMETRIK..JOM DAPATKAN PADA HARGA ISTIMEWA UNTUK LINDUNGI TULANG ANDA.


Mengapa harus memilih Shaklee
  •  Mendapat Kelulusan KKM
  • Tiada Kesan Sampingan
  • Terbukti Berkesan
  •  Terbukti Semulajadi 
  •  Terbukti Selamat
  •  Harga Mampu Milik

===================
      CARA ORDER :
===================
Call / SMS / Whatsapp ke 0174805670 
EMAIL: mariamkassim.hana@gmail.com
PM ke FB : mariamkassim



Jika anda berminat untuk menjadi ahli Shaklee (untuk makan sendiri atau bisnes), boleh hubungi saya untuk proses pendaftaran anda.


"kesihatan dan kecantikan adalah anugerah", 


www.chemarissa.blogspot.com


#pengedarshaklee #shakleemalaysia


No comments:

Post a Comment